Het belang van een goede huisstijl valt nauwelijks te overschatten. Het is de basis voor 'het smoel' van uw bedrijf, merk of product waarmee u zich van de concurrentie onderscheidt. Naast de specifieke vormgeving en typografie is hierbij ook de kleurstelling van levensbelang voor een optimale visualiteit en herkenbaarheid. Al deze elementen samen vormen namelijk de ruggengraat voor uw communicatie waarbij het onontbeerlijk is de huisstijl nauwgezet en consequent toe te passen.
'Goede smaak' is in deze context bovendien heel subjectief. Zo kan een 'lelijk' logo wel degelijk zorgen voor herkenbaarheid terwijl een stijlvol en gestileerd logo misschien wel eens tussen de plooien valt.
Aan de hand een specifieke case 'Project Zero' kunnen we u de kracht van een goede huisstijl en zijn afgeleiden nog beter illustreren.
Het logo, het fundament
Toen Jan Cieters van Project Zero bij ons aanklopte voor de restyling van zijn communicatie was er reeds een degelijk uitgewerkte huisstijl met een heel specifieke kleurstelling gecreëerd. Alleen het element in de 'O' leek ons wat slapjes, te verwarrend en weinig eenduidig. Sommige zagen een slangenoog, andere een aan- en uitknop of een verfstreep. Dat moest beter kunnen en ook de tagline was toe aan een update wegens de vlag niet langer dekkend.
Liever dan alles overboord te gooien gingen we aan de slag met de reeds aanwezige sterke elementen.
Lichte update
Na een grondige analyse van wat er reeds voorhanden was, werd het logo verder gestileerd en geupdate. Ook de tagline kreeg een nieuwe invulling die beter aansluit bij de inmiddels verder geëvolueerde activiteiten van Project Zero.
De kleurstelling werd behouden omwille van de sterke herkenbaarheid. Zeker in de sector van vernieuwende energiesystemen waar doorsnee groene tinten en boomblaadjes de wacht uitmaken.
De 'O' vervelde tot een 'aan- en uitknop' en legt het accent op Project Zero als ontbrekende schakel in het hernieuwbare energieplaatje.
Heel wat bedrijven pakken maar al te graag uit met 'ons team' zonder er specifiek op in te zetten. Omdat Jan Cieters de kracht van zijn ploeg graag in de verf zet werd een teamshoot georganiseerd. Zo wordt 'Project Zero' meer dan enkel een naam maar wordt het een bedrijf met een persoonlijke en dynamische uitstraling. Bovendien voelt elk personeelslid zich meer betrokken en geapprecieerd en wordt het geheel meer dan de som der delen. In tijden waar goede werknemers vinden een niet aflatende uitdaging is, een niet te onderschatten troef.
Pictogrammen
Eenmaal de grote lijnen van de huisstijl uitgezet zijn, kan het spelen beginnen. Zo werden voor Project Zero ook een aantal pictogrammen uitgewerkt in dezelfde lijn van het logo. Niet alleen een handig gegeven in onze gedigitaliseerde beeldcultuur, maar evenzeer een manier om het algemene imago te ondersteunen en te versterken.
Beursstand
Gezien Project Zero verdeler is van heel wat diverse merken, elk met hun eigen stijl en kleuren, werd er geopteerd om alle info op de nieuwe beursstand te stroomlijnen in hetzelfde kleurenpallet. Een overzichtelijk en rustiger geheel is het eindresultaat.
Ook het beursmeubilair werd in deze zin aangepakt waarbij het accent werd gelegd op het 'groene' en 'recycleerbare' aspect van de verschillende items. Zelfs het waterkartonnetje dat aan de bezoekers werd uitgedeeld kreeg een gelijklopende vormgeving.
Bijscholing en Events
Omdat een goed geïnformeerde verdeler en vakman de enige, echte ambassadeur is van een merk investeert Project Zero tijd en middelen in het geven van heel wat opleidingen en events. Ideaal om in een snel veranderende wereld uo-to-date te blijven met de jongste ontwikkelingen en evoluties.
Voor de jongste EV-Charge Events in Waregem, Waterloo, Leuven en werd er telkens een introfilmpje gecreëerd met een tune op maat van de desbetreffende locatie.
Een kerkelijke toets voor het Event in Leuven
Let's Party in een discotheek in Lokeren
Een country-tune voor het event in Waregem
Een bluesy tune voor het Event in een Brasserie in Waterloo
Ook nood aan een update?
Heeft dit voorbeeld u weten te overtuigen van onze aanpak? Of nog niet helemaal?
Neem contact met ons op en samen trekken we u over de streep naar een betere en heldere communicatie.
De koffie staat klaar, de koekjes krokant…